آیا ایمپلنت دندان درد دارد؟ - کیان طب اطلس

آیا ایمپلنت دندان درد دارد؟

درد ایمپلنت دندان چقدر است ؟

جایگزینی دندان‌های از دست رفته با ایمپلنت‌های دندانی مزایای متعددی دارد. ایمپلنت‌های دندانی نه تنها شبیه دندان‌های طبیعی شما هستند، بلکه مانند آن‌ها عمل می‌کنند. این مقاله به برسی پاسخ به سوال این که “آیا ایمپلنت دندان درد دارد؟” می‌پردازد. ابتدا با بی حسی اطراف ناحیه بیدندانی را بی‌حس میکنند. با اعصاب بی‌حس، می‌توانید انتظار داشته باشید که هیچ دردی در طول عمل ایمپلنت دندان احساس نکنید.

ابتدا، مراحل جراحی ایمپلنت دندان را مرور می‌کنیم:

مرحله ۱: با بی حسی موضعی بی حس خواهید شد. تا زمانی که ناحیه دندان کاملاً بی‌حس نشود، عمل را شروع نمی‌کنیم. مرحله ۲: فضایی در لثه و استخوان فک شما برای  (ایمپلنت دندان) ایجاد می‌شود. مرحله ۳: اسکرو یا پیچ برای جلوگیری از ورود میکروب قرار داده می‌شود. سپس در مرحله بعد هلینگ هم گذاشته می‌شود تا در طول چند ماه آینده آن را ایمن نگه دارد. گاهی اوقات ممکن است برای کمک به بهبود لثه‌ها به یک یا دو بخیه نیاز داشته باشید.

آیا درد ایمپلنت دندان غیرقابل تحمل است و روش کاهش درد آن

 

درد ایمپلنت دندان پس از جراحی:

معمولاً بیماران پس از عمل ایمپلنت دندان کمی درد دارند. در ابتدا، این ناراحتی ممکن است یک تا دو روز طول بکشد.
با این حال، برخی از بیماران ممکن است تا ۱۰ روز به درد در محل ایمپلنت ادامه دهند. در حالی که پس از جراحی کمی درد انتظار می‌رود، نباید بیش از دو هفته طول بکشد. دردی که بیشتر از این مدت باقی بماند باید علامت قرمزی باشد و توصیه می‌شود با دندانپزشک خود مشورت کنید.

خطرات ایمپلنت دندان نادر است، اما ممکن است مانند هر جراحی دیگری رخ دهد. چنین خطراتی ممکن است آسیب و عفونت در محل ایمپلنت باشد. آسیب عصبی و مشکلات سینوسی نیز ممکن است رخ دهد. و مداخله سریع متخصص پروتز شما ممکن است برای بهبودی حیاتی باشد. دندانپزشکان می‌توانند از ایمپلنت دیجیتال به روش کامپیوتری سه بعدی برای قرار دادن دقیق ایمپلنت‌ استفاده کنند. ایمپلنت دیجیتال نتایج قابل پیش بینی و طولانی مدت را فراهم می‌کنند.

اشتراک گذاری :
دیدگاه خود را بنویسید