جراحی سینوس لیفت چیست؟ - کیان طب اطلس

جراحی سینوس لیفت چیست؟

جراحی سینوس و مراحل آن چیست؟

در سال‌های اخیر مراجعه کنندگان ایمپلنت افرایش یافته. و جراحی سینوس لیفت را رایج کرده است. آیا نیاز به این عمل جراحی دارید و سوالاتی دارید که بی پاسخ هستند؟. در این مقاله شما را با پاسخ به رایج ترین سوالات در مورد جراحی لیفت سینوس آشنا کرده ایم. هدف ما این است که شما تمام اطلاعات مورد نیاز خود را در مورد روش لیفت سینوس خود داشته باشید.

از جمله اینکه لیفت سینوس چیست؟. چه زمانی به لیفت سینوس نیاز دارید؟. قبل و بعد از جراحی چه اتفاقی می‌افتد؟. عمل جراحی چگونه عمل انجام است؟. خطرات این روش، و زمانی که باید پس از انجام آن به دنبال درمان پزشکی باشید. هدف ما این است که شما تمام اطلاعات مورد نیاز خود را در مورد روش لیفت سینوس خود داشته باشید. تا بتوانید در حین آماده شدن برای لیفت سینوس خود احساس اطمینان کامل داشته باشید.

سینوس لیفت چه کمکی به قرار دادن ایمپلنت میکند

جراحی سینوس:

لیفت سینوس، با نام مستعار تقویت سینوس، جراحی است که قرار دادن ایمپلنت‌های دندانی را آسان‌تر می‌کند. برخی از افراد به ایمپلنت‌های دندانی نیاز دارند. اما به دلیل از دست دادن استخوان، حمایت استخوانی لازم برای ایمپلنت را ندارند. لیفت سینوس با افزودن استخوان به فضای بی دندان، میزان استخوان فک بالا را افزایش می‌دهد. برای ایجاد فضایی جهت قرار دادن ایمپلنت که در این روش جراحی غشای سینوس باید به سمت بالا حرکت کند. که این امر با استفاده از کیتهای سینوس لیفت صورت میپذیرد.

چه زمانی به لیفت سینوس نیاز دارید؟

زمانی که دندانپزشک شما به دلیل نداشتن ارتفاع استخوان کافی در فک بالا. یا نزدیکی سینوس‌های شما به فک نمی‌تواند ایمپلنت‌های دندانی شما را قرار دهد. ممکن است دندانپزشک به شما توصیه کند که سینوس لیفت را انجام دهید. از دلایل از دست دادن استخوان عبارتند از:۱- بیماری لثه پریودنتال۲- از دست دادن دندان در فک بالا.

قبل از جراحی سینوس لیفت:

برای این جراحی دندانپزشک شما ابتدا تعیین می‌کند که استخوان اضافی را از کجا دریافت کند. سه نوع رایج استخوان مورد استفاده در جراحی سینوس لیفت عبارتند از:

استخوان خودزاد: استخوانی از بدن خودتان

استخوان آلوژنیک: استخوان از جسد

Xenograft: استخوان از گاو

استخوان می‌تواند از بدن شما باشد، از نواحی دیگر دهان یا نواحی دیگر بدن شما

سپس باید عکس برداری اشعه ایکس انجام می‌دهند. اشعه ایکس به جراح یا متخصص دندان‌پزشک اجازه می‌دهد فک و سینوس‌های شما را برسی کند. تا بتواند دقیقاً آنچه را که نیاز دارید، تشخیص دهد.

جراحی سینوس لیفت چگونه انجام می‌شود؟

مراحل جراحی:

لثه را جراح برش می‌دهد.
بافت بلند می‌شود و استخوان زیر آن نمایان می‌شود.
جراح یک برش به صورت پنجره ای کوچک در استخوان ایجاد کرده.

با استفاده از سرقلم‌های مخصوص فرایند سینوس لیفت انجام می‌شود.
در مرحله بعدی جراح پودر استخوان را  قرار می‌دهد.
و در نهایت  لثه را  بخیه میشود.
و روند بهبودی آغاز می‌شود.
حدود ۴ تا ۱۲ ماه پس از جراحی  دندانپزشک شما ایمپلنت‌های شما را قرار می‌دهد. این زمان منجر به ادغام پودر استخوان با استخوان موجود شما میگردد. مدت زمان بین جراحی و قرار دادن ایمپلنت بستگی به مقدار استخوان مورد نیاز شما دارد.

 

 افزودن پودر پیوندی استخوان، برای پشتیبانی ایمپلنت دندان

اشتراک گذاری :
دیدگاه خود را بنویسید