عوارض عفونت در ایمپلنت - کیان طب اطلس

عوارض عفونت در ایمپلنت

عوارض و عوامل عفونت ایمپلنت چیست ؟

عفونت و عوارض ایمپلنت چبست؟ امروز جایگزینی دندان با ایمپلنت بسیار کاربردی و رایج شده است. روش تضمین شده ای است. البته انتخاب نوع ایمپلنت نیزبسیار مهم است. ایمپلنت دندان جایگزینی برای دندانی است که از بین رفته، کشیده شده یا هرگز رشد نکرده است. یک فیکسچر تیتانیومی که جایگزین ریشه دندان می‌شود. با جراحی در استخوان فک کاشته می‌شود و یک روکش به آن متصل می‌شود. میزان موفقیت ایمپلنت‌های دندانی ۹۸ درصد است. که ۹۷ درصد از این ایمپلنت‌های موفق با ماندگاری طولانی هستند. اما در موارد نادر، ممکن است عوارضی رخ دهد.

عفونت در ایمپلنت و پس زدن آن با عوامل باکتریایی

عوارض و عفونت در ایمپلنت

Loose implant

شل شدن ایمپلنت: احتمالاً شایع‌ترین عارضه ایمپلنتی است که شل شده است. که دلایل متعددی می‌تواند داشته باشد. در برخی موارد، استخوان فک به اندازه کافی برای نگه داشتن ایمپلنت قوی نیست. از بین رفتن استخوان در اثر افزایش سن. عوامل دیگری مانند سیگار کشیدن، بیماری لثه و بهداشت نامناسب دهان و دندان می‌توانند باعث شل شدن ایمپلنت شوند. اگر ایمپلنت شما شل شده است، فوراً  به دندانپزشک مراجعه کنید.

Infection

یکی دیگر از عوارض شایع ایمپلنت‌های دهان عفونت است. محل کاشت ممکن است ملتهب و عفونی شود و باعث درد و حتی تب شود. عفونت‌ها مدت کوتاهی پس از انجام جراحی ایمپلنت ایجاد می‌شوند. حتماً دستورالعمل‌های جراح دهان خود را در مورد تمیز نگه داشتن ناحیه پس از عمل دنبال کنید. و در صورت مشاهده علائم عفونت فوراً با پزشک مطرح کنید.

Bleeding

در برخی موارد، ایمپلنت منجر به خونریزی مزمن می‌شود. هنگامی که خونریزی متوقف نمی‌شود، می‌تواند باعث انواع مشکلات از ناراحتی معده تا کم خونی شود. در بیشتر موارد، خونریزی را می‌توان با مداخله دندانپزشک هنگام ایمپلنت گذاری متوقف نمود. در صورت بروز خونریزی زیاد حتما به دندانپزشک خود مراجعه کنید. البته ممکن است دچار گزگز و بی حسی هم شوید که تا چند روز طبیعی است.

Micro-movement

گاهی ایمپلنت‌ها می‌توانند کمی جابجا شوند یا مقدار کمی حرکت کنند که به آن حرکت میکرو می‌گویند. و با شل شدن متفاوت است. این حرکت  به اندازه شل‌شدن ایمپلنت  نیست، و ممکن است به سختی متوجه آن شوید. علائم هشدار دهنده حرکت میکرو شامل احساس سفتی در دندان‌های اطراف ایمپلنت یا تغییر در ایمپلنت است.  وقتی در آینه نگاه می‌کنید می‌توانید متوجه آن شوید.

اشتراک گذاری :
دیدگاه خود را بنویسید