نحوه بستن هیلینگ ایمپلنت - کیان طب اطلس

نحوه بستن هیلینگ ایمپلنت

اجزای ایمپلنت و فیبلم قرار دادن هیلینگ

هلینگ ایمپلنت چیست؟ و چه کاربردی دارد؟.  ایمپلنت دندان بسیار رایج و ماندگارترین روش برای جایگزینی دندان از دست رفته است. و از نظر ظاهری کاملا با دندان طبیعی شباهت دارد. در جراحی ایمپلنت تجهبزات ایمپلنت و اصطلاحات زیادی به کار می‌رود. در مقالات قبلی به اصطلاحات مانند: فیکسچر و اباتمنت  اشاره شد.  در این مقاله به هیلینگ و نحوه بستن و کاربرد آن می‌پردازیم. و صفر تا صد هلینگ را برسی میکنیم.

 

هلینگ ایمپلنت قطعه‌ی از آلیاژ تیتانیوم و یا خود تیتانیوم است. از جمله کاربرد مهم آن جلوگیری از ورود باکتری و عوامل بیماری ٰزا و آلودگی‌ها به لثه است. از کاربرد دیگر آن فرم گرفتن لثه هست. قبل از قرار دادن اباتمنت٬ هیلینگ را قرار داده. و پس از آن دیگر نیازی به هیلینگ نیست. در نتیجه یک قطعه موقت است.

در مرحله اول جراحی: قراردادن فیکسچر و بستن کاوراسکروی آن است.  در مرحله دوم جراحی: حدود۳-۴ ماه بعد با ایجاد برشی در لثه کاوراسکرو را خارج کرده. و هلینگ را قرارداده تا لثه فرم بگیرد. معمولا در فک پایین سه ماه مرحله دوم انجام می‌شود. و در فک بالا به دلیل تراکم کم‌تر استخوان بعد از ۴ ماه انجام می‌گیرد. حدود ۳ هفته زمان نیاز است تا هلینگ به لثه فرم دهد.

 

قالب‌ گیری و آمادگی روکش در لابراتوار حدود ۴هفته بسته به شرایط زمان لازم است.  این زمان باتوجه به تعداد فیکسچرها و شلوغ بودن لابراتوار می‌تواند متغییر باشد.  قالب گیری به دو روش اوپن و کلوز صورت می‌گیرد. اوپن به دلیل عدم خارج کردن impression  دقت بالاتری دارد. اما در قالب گیری کلوز به دلیل وجود کپ دقت کم‌تر خواهد داشت. بعد از یک هفته پس از قالب گیری هلینگ خارج شده و اباتمنت و روکش روی فیکسچر بسته می‌شود.

فرق هیلینگ و اباتمنت ایمپلنت چیست؟

هیلینگ ایمپلنت قطعه‌ای هست که روی فیکسچر نصب می‌گردد.  و موقت بین ۱ تا ۶ ماه در دهان بیمار می‌ماند و زمانی که هیلینگ را خارج کرده.  اباتمنت جایگزین هلینگ  در دهان روی فیکسچر بسته خواهد شد. و اباتمنت به صورت دائم در دهان  روی فیکسچر باقی می‌ماند. و روی اباتمنت، روکش نصب خواهد شد. شما می‌توانید با روش ایمپلنت دیجیتال و ایمپلنت فوری در زمان صرفه جویی کنید

اشتراک گذاری :
دیدگاه خود را بنویسید