زمان گذاشتن ایمپلنت دندان پس از کشیدن دندان - کیان طب اطلس

زمان گذاشتن ایمپلنت دندان پس از کشیدن دندان

ایمپلنت دندان و روش های جراحی و بهترین زمان ایمپلنت پس از کشیدن دندان

ایمپلنت‌ها بیشترین شباهت به دندان را دارند. دندان‌ها علاوه بر تاثیر بر زیبایی در تسهیل جویدن و هضم غدا موثر هستند. پس از کشیدن دندان بهترین روش برای جلوگیری از تحلیل استخوان فک بهیود عملکرد هضم و جویدن ایمپلنت است. در این مقاله پاسخ به سوال مهمی که چند وقت بعد از کشیدن دندان میشود ایمپلنت گذاشت. و فاصله کشیدن دندان و  قراردادن ایمپلنت را برسی می‌کنیم.

چه مدت بعد از کشیدن دندان میشود جراجی ایمپلنت انجام داد؟

مدت زمانی که افراد پس از کشیدن دندان می‌تواند ایمپلنت کند بسته به شرایط متفاوت است. اگر استخوان فک سالم باشد بالافاصله بعد از کشیدن دندان می‌توان آن را گذاشت که به آن Immediate implantگویند.  توصیه می‌شود، معمولاً باید حداقل ۱۰ هفته بعد از کشیدن دندان صبر کنید تا کاشت ایمپلنت  انجام شود. این دوره انتظار به دهان اجازه می‌دهد تا پس از جراحی کشیدن دندان بهبود یابد. ایمپلنت‌ها به گونه ای طراحی شده اند که ماندگاری طولانی داشته باشند. و برخلاف بریج‌ها یا پروتزهای مصنوعی، قرار نیست از بین رود.

آیا می‌توان بعد از کشیدن دندان ایمپلنت انجام داد؟

 

 

ایمپلنت فوری: Immediate implant بعد از کشیدن دندان بالافاصله ایمپلنت گذاشته می‌شود. این روش در دسته درمان‌های پیشرفته طبقه بندی می‌شود. این روش بیشتر مناسب دندان‌های جلو هستند که در نبودشان مشکلات ظاهری و زیبایی ایجاد میشود. دندان را کشیده و ایمپلنت را قرار داده سپس یک روکش موقت قرار می‌دهند. و پس از مدتی روکش دایم گداشته میشود.  این روش به ملاحضات بیشتری نیاز دارد. مزایای این روش کوتاه کردن دوره درمان است.

 

روش دوم کاشت:

.در این جراحی بین ۴ تا ۸ هفته  بعد از کشیدن دندان است.  که لثه فرصت ترمیم داشته باشد ایمپلنت گذاشته می‌شود. این روش جراحی آسان‌تر است.  معمولا نیز برای دندان‌های جلو به کار می‌رود که در زیبایی موثر است.  اما در این روش نیز استخوان سازی به طور کامل انجام نشده.  اما لثه ترمیم یافته و آمادکی پذیرش آن را دارد.

 

اگر دندانی دارید که شک دارید باید کشیده شود، بهترین کار این است که به جراحان دندانپزشک مراجعه کنید. برای جراحی دهان و جایگزینی دندان در طول ارزیابی جامع شما، شرایط شما مشخص می‌شود. جراح  شما می‌تواند به شما بگوید که آیا واقعاً به کشیدن دندان نیاز دارید، یا خیر؟. و تمام جزئیات برنامه درمانی شخصی شما را دندانپزشک مشخص می‌کند.

اشتراک گذاری :
دیدگاه خود را بنویسید