کاشت ایمپلنت بدون جراحی - کیان طب اطلس

کاشت ایمپلنت بدون جراحی

کاشت ایمپلت دندان بدون جراحی

کاشت ایمپلنت بدون جراحی؟. آیا از جراحی ایمپلنت دندان ترس و استرس دارید. و به دنبال روش بهتر برای جایگزینی ایمپلنت هستید؟. به شما ایمپلنت بدون جراحی را پیشنهاد می‌کنیم. در ادامه برسی می‌کنیم آیا این روش برای شما مناسب هست؟. مزیت این روش چیست؟. آیا ایمپلنت بدون جراحی و خونریزی نتیجه متفاوتی دارد؟. و در آخر به روش و مراحل ایمپلنت بدون جراحی می‌پردازیم.

کاشت ایمپلنت دندان بدون جراحی چیست؟

در کاشت ایمپلنت بدون جراحی دندانپزشک برش‌های بسیار کوچکی ایجاد می‌کند که هیچ نیازی به بخیه زدن ندارد. به همین دلیل خونریزی ندارد. و میزان درد کمتری دارد. اما آیا همه افراد می‌توانند از این روش استفاده کنند؟. برای این جراحی چه شرایطی نیاز است؟ آیا شرایط سنی دارد؟. میزان موفقیعت ‌آن چقدراست؟. در ادامه این مقاله به این سوال‌ها  پاسخ می‌دهیم.

چه افرادی می‌توانند ایمپلنت دندان بدون جراحی را انجام دهند؟

وجود لثه سالم و دارا بودن مقدار کافی حجم و استخوان فک برای کاشت ایمپلنت بدون جراحی لازم است. البته چون دندانپزشک برش در لثه ایجاد نمیکند. امکان دارد دید کافی به استخوان نداشته باشد. با وجود این روش به تشخیص دندانپزشک انجام می‌شود. این روش برای افراد دارای بیماری دیابت و سیگاری و کسانی که منع انجام جراحی دارند مناسب است. شرایط لازم: ۱-مهارت جراح. ۲- وجود لثه سالم ودندان مجاور سالم. ۳- وجود تراکم استخوانی کافی

در چه مواردی منع کاشت ایمپلنت بدون جراحی چیست؟

اگر شرایط زیر وجود داشته باشند، نمی‌توان از کاشت ایمپلنت بدون جراحی کمک گرفت. و باید از جراحی باز ایمپلنت کمک گرفت. این شرایط عبارتند از:

  1. بیمار بافت لثه سلامتی ندارد و به ترمیم بافت لثه و پیوند نیاز دارد.
  2. بیمار تراکم استخوان کافی ندارد و به پیوند استخوان نیاز دارد.
  3. بیمار با مشکلات سینوسی رو به رو است و نیاز به جراحی سینوس لیفت دارد.

مزایای ایمپلنت بدون جراحی

این تکنیک‌ها چندین مزیت را برای بیماران به ارمغان می‌آورد:

روش کوتاه‌تر: با ایمپلنت‌های غیرجراحی، می‌توان این روش را در کمتر از ده دقیقه تکمیل کرد. این به معنای صرف زمان کمتر  و بازگشت سریع‌تر به فعالیت‌های روزانه است.

حداقل خونریزی: یکی از مزیت‌های قابل توجه آن  این است که هیچ برشی در لثه‌ها وجود ندارد. که منجر به حداقل خونریزی می‌شود. این خبر بسیار خوبی برای بیمارانی است که از داروهای رقیق کننده خون استفاده می‌کنند.

 

بدون بخیه: از آنجایی که هیچ برشی وجود ندارد، نیازی به بخیه نیست. و منبع بالقوه درد و ناراحتی را از بین می‌برد.

بدون تورم: بیماران پس از درمان تورم را تجربه نخواهند کرد. که یک عارضه جانبی رایج در روش‌های جراحی سنتی است.

بدون درد: بیماران هیچ دردی را در حین یا بعد از عمل احساس نخواهند کرد. و تجربه را راحتتر و استرس کمتری خواهند داشت.

خطر عفونت کم: با خطر کمتر عفونت نسبت به روش‌های جراحی سنتی. ایمپلنت‌های بدون جراحی گزینه مطمئن‌تری را برای بیماران فراهم می‌کنند.

بدون روش جراحی: ایمپلنت‌های غیرجراحی نیازی به روش جراحی ندارند. به این معنی که آسیب کمتری به لثه‌ها وارد می‌شود. و زمان استراحت کمتری برای بهبودی وجود دارد.

 

 

 

 

 

اشتراک گذاری :
دیدگاه خود را بنویسید