کاندیدای مناسب کاشت ایمپلنت - کیان طب اطلس

کاندیدای مناسب کاشت ایمپلنت

آیا کاشت ایمپلنت برای شما مناسب است؟ مزایای ایمپلنت فرانسه

تقریباً هر کسی که یک یا تعدادی از دندان‌های خود را از دست داده باشد، کاندیدای کاشت ایمپلنت است. استثناهای بسیار کمی وجود دارد. شما باید از سلامت عمومی خوبی برخوردار باشید. و دهانی سالم و بدون پوسیدگی دندان یا بیماری لثه (پریودنتال) درمان نشده داشته باشید. هر گونه مشکل دندانی باید قبل از کاشت ایمپلنت برطرف شود. دندانپزشک شما بهداشت دهان و دندان شما را برسی می‌کنند. زیرا باید دندان‌هایتان تمیز و بدون پلاک و پوسیدگی باشد.

چه کسانی نباید ایمپلنت انجام دهند:

به طور خاص، استعمال دخانیات شدید می‌تواند روند بهبودی را تحت تاثیر قرار دهد. و ممکن است برای سلامت طولانی مدت لثه و استخوان اطراف ایمپلنت مضر باشد. ترک سیگار موفقیت درمان ایمپلنت شما را به میزان قابل توجهی افزایش می‌دهد. اگر شرایط پزشکی خاصی دارید ممکن است برای درمان ایمپلنت دندان مناسب نباشید. اینها عبارتند از دیابت کنترل نشده، اختلالات لخته شدن خون، سرطان، مشکلات سیستم ایمنی و سوء مصرف مواد. جوانان زیر ۱۸ سال باید منتظر کاشت ایمپلنت باشند. زیرا بافت استخوانی آنها به طور کامل رشد نکرده و فک آنها همچنان در حال رشد است.

دندانپزشک ایمپلنت شما می‌تواند به شما بگوید که آیا مشکل پزشکی وجود دارد که مانع از کاشت ایمپلنت می‌شود. تمام اطلاعات توسط دندانپزشک برای تعیین موقعیت صحیح ایمپلنت، تعداد ایمپلنت‌ها باید استفاده شود. تعیین حجم و کیفیت استخوان در فک باید برسی شود. مشاوره‌های دندانپزشکی در برنامه ریزی درمان ایمپلنت کمک می‌کند. و یک برنامه درمانی مکتوب و هزینه‌های مربوط به آن را در اختیار شما قرار می‌دهد. یک مشاوره بالینی کامل به شما این امکان را می‌دهد که تصمیم آگاهانه ای در مورد درمان خود بگیرید.

 

کاشت ایمپلنت چگونه است ؟

افراد مناسب ایمپلنت گذاری چه کسانی هستند؟

ایمپلنت‌ها جایگزین‌های ریشه دندان مصنوعی هستند که برای ترکیب شدن با استخوان فک شما طراحی شده‌اند. آنها برای ایجاد یک پایه قوی برای تاج های تکی، دندان مصنوعی یا بریج های کامل استفاده می شوند. تیتانیوم نه باعث تحریک و نه از طرف بدن دفع می شود. جدای از مزایای زیبایی شناختی، می تواند فشار دهان، نیروی گاز گرفتن، نیروهای جویدن را تحمل کند. و امکان بیان گفتار را فراهم کند. علاوه بر این، آنها ثبات دهان را فراهم می کنند. و اغلب درد فک، لثه و گردن را تسکین می دهند.

 

ایمپلنت دندان یک ریشه دندان مصنوعی است. است و به طور دائم جایگزین ریشه دندان طبیعی می‌شود. این ایمپلنت معمولا از تیتانیوم ساخته می‌شود و در فک قرار می‌گیرد. در نهایت استخوان فک با ایمپلنت ترکیب می‌شود. و در نتیجه یک اتصال ایمن ایجاد می‌شود، یک فرآیند بهبودی به نام osseointegration. ایمپلنت‌های تیتانیومی از دندان‌های جایگزین مانند تاج‌های منفرد، پل‌های متعدد دندان و پروتزها پشتیبانی می‌کنند. ایمپلنت‌های دندانی پس از قرار گرفتن در استخوان فک به تحریک و حفظ استخوان کمک می‌کنند.

 

آیا همیشه می‌توان از ایمپلنت دندان برای جایگزینی دندان‌های از دست رفته استفاده کرد؟

علاوه بر سلامت عمومی دهان و دندان، یک نیاز کلیدی برای ایمپلنت دندان، داشتن استخوان کافی در فک است. معمولاً می‌توان آن را با استفاده از روشی به نام تقویت استخوان و اضافه کردن پودر استخوان بازسازی کرد. اگر استخوان فک شما مناسب نباشد. ممکن است قبل از کاشت ایمپلنت نیاز به پیوند استخوان داشته باشید. این به این دلیل است که جویدن یک عمل  است که می‌تواند فشار زیادی به فک وارد کند.  بنابراین باید استخوان کافی برای پشتیبانی از اندازه ایمپلنت وجود داشته باشد. اگر استخوان نتواند آن را پشتیبانی کند، احتمال شکست ایمپلنت وجود خواهد داشت.

اشتراک گذاری :
دیدگاه خود را بنویسید