درمان ایمپلنت یک روزه به روش کاملا دیجیتال - کیان طب اطلس

درمان ایمپلنت یک روزه به روش کاملا دیجیتال

ایمپلنت دیجیتال یکی از جدیدترین و بهترین روش های کاشت دندان در دنیا می باشد

ایمپلنت یک روزه به روش کاملا دیجیتال درمان برای جایگزینی دندان است. اگرچه از نظر مالی کمی بیشتر از یک صفحه یا پل متحرک است، اما نتیجه قابل اعتمادی به بیماران می‌دهد. ایمپلنت درمانی با ماندگاری ۳۰ ساله است که ماندگاری نیمه دايمی در نظر گرفته می‌شود.  اگرچه ممکن است تاج نیاز به تعویض داشته باشد.

برای کاشت ایمپلنت در این روش نیازی نیست که مراحل چند ماه صبر کنید تا ایمپلنت جوش بخورد و سپس روکش رو قرار دهید. بلکه در همان روز ایمپلنت نصب می‌شود روکش ایمپلنت هم قرارداه میشود.  در روش ایمپلنت دیجیتال به منظور برسی استخوان فک و همچنین موقعیت و قرارگیری عصب‌ها میتوان از مدل سازی کامپیوتری سه بعدی استفاده کرد.

در این روش جراح دندانپزشک با کم‌ترین شکاف و برش جراحی دیجیتال را انجام می‌دهد. به دلیل برش کم‌تر لثه درد کم‌تر خواهد داشت. و چون اطلاعات بسیار دقیق در اختیار جراح قرار میدهید کم‌ترین میزان خطا رو دارد.

جراح در کاشت ایمپلنت دیجیتال پانچ برای جلوگیری از آسیب اعصاب  و دندان های کناری،  (گاید جراحی) بر روی دندان ها قرار  میدهد. که همین راهنما به برش های دقیق و کوچک تر متخصص  کمک می کند.

کاندیدای مناسب کاشت ایمپلنت دندان

به طورکلی با توجه به مزایای ایمپلنت یک روزه به روش کاملا دیجیتال تقریبا اکثریت می‌توانند از این شیوه درمانی استفاه کنند. افراد ٰزیر کاندیدای مناسب ایمپلنت باشند.

افراد سیگاری

کسانی که دچار دیابت هستند.

اگر نیاز به روکش دندان سریع باشد.

افرادی که ترس زیادی از کاشت ایمپلنت  دارند.

افرادی که دارای ارتفاع استخوان ناکافی می‌یاشند.

اسکنرهای سه بعدی جدید

مزایای ایمپلنت دیجیتال:

ایمپلنت دیجیتالی مزایاو فواید زیادی دارد. استفاده از امکانات پیشرفته پزشکی،  این امکان را می‌دهد که نصب ایمپلنت دیجیتالی در بهترین جایگاه فک قرار گیرد که در زیر به بررسی آن ها می‌پردازیم:

  • زمان کوتاه جراحی از مزیت های اصلی این روش درمانی دیجیتالی است. کاشت ایمپلنت به روش معمولی ممکن است به ۶۰ دقیقه ویا حتی  بیشتر نیاز به زمان  داشته باشد، اما کاشت ایمپلنت دیجیتالی شاید کمتر از نیم ساعت به اتمام برسد. در ایمپلنت دندان به روش دیجیتال، دندان موقت در همان روز آماده می شود و روی ایمپلنت قرار نصب می‌گردد.
  • درد کمتر تقریبا معمولا  افرادی که قصد انجام کاشت ایمپلنت دندان را دارند، ترس اضطراب  از جراحی و همچنین بیهوشی آن را دارند. در کاشت ایمپلنت دیجیتالی برش بسیارکم بوده و اصولا نیازی به بخیه زدن هم ندارد، بنابراین درد کمتری برای بیمار وجود خواهد داشت.
  • بهبودی در زمان کوتاه تر، به دلیل برش کم‌تر دوره نقاهت کوتاه‌تری دارد.
  • دقت بیشتر به دلیل استفاده از تکنولوژی پیشرفته در این روش و به کارگیری برنامه و طراحی حرفه ای.

معایب ایمپلنت دیجیتالی:

به طور کلی روش ایمپلنت یک روزه به روش کاملا دیجیتال مزیت های بسیاری دارد اما در کنار اینکه یک درمان بی‌نظیر و حرفه ایی است. اما با این وجود میتوان معایبی را نیز برای آن در نظر گرفت که در زیر به آنها ‌ذکر شده است:

  • ایمپلنت دیجیتال هزینه بسیار بالاتری نسبت به کاشت ایمپلنت دندان به روش‌های دیگر دارد.
  • این نوع روش درمانی به یک لابراتوار بسیار ماهر نیاز دارد.
  • در ایمپلنت دندان دیجیتال به اسکنرهای دیجیتال و نرم افزار خاص نیاز است.
  • کلینیک های  ایمپلنت دندان دیجیتال را انجام می دهند، در سطح شهر کم می‌یاشد.

تکنیک های کاشت دندان با استفاده از فناوری پیشرفته

اشتراک گذاری :
دیدگاه خود را بنویسید