ایمپلنت بدون جراحی چیست؟ (مزایا و معایب) - کیان طب اطلس

ایمپلنت بدون جراحی چیست؟ (مزایا و معایب)

ایمپلنت دندان بدون درد و خونریزی

آیا شما هم از جراحی ایمپلنت واهمه دارید؟.  آیا دنبال روش بهتر و بدون نیاز به جراحی برای جایگزینی دندان خود هستید. و آیا نگران درد بعد از ایمپلنت هستید. برای زیبایی صورت و لبخند خود به فکر ایمپلنت هستید اما می‌ترسید؟. آیا با روش ایمپلنت بدون جراحی آشنا هستید؟. این روش برای شما مناسب است. در این مقاله درباره ی ایمپلنت بدون جراحی و تفاوت این روش با ایمپلنت معمولی. روش و مراحل ایمپلنت بدون جراحی. مزایا و معایب آن را برسی می‌کنیم.

ایمپلنت دندان بدون جراحی چیست؟

جراحی ایمپلنت بدون جراحی به این شکل است که با ایجاد برش‌های کوچک. نیازی به بخیه ندارد. در نتیجه درد کم‌‌‌‌‌‌‌‌تری دارد و خون ریزی به حداقل می‌رسد. آما آیا همه افراد می‌توانند این روش را به کار ببرند. مزایا و معایب آن چیست؟. آیا با ایمپلنت فرانسوی هم می‌توان جراحی بدون خون ریزی داشت؟. چه شرایطی نیاز دارد. در ادامه به سوالا شما پاسخ می‌دهیم.

چه افرادی می‌توانند ایمپلنت دندان بدون جراحی را انجام دهند؟

لثه سالم: افرادی که دارای لثه سالم باشند.  می‌توانند از جراحی بدون خونریزی  استفاده کنند. به علاوه نیاز به تراکم کافی استخوان نیز نیاز است. از موارد حایز اهمیت این است که به دلیل عدم برش لثه. دندان پزشک دید کافی به استخوان فک ندارد. با این شرایط جراح شما بهترین و مناسب‌ترین روش را به شما پیشنهاد می‌کند.  برای افراد سیگاری٬ افرادی که نمی‌توانند عمل جراحی انجام دهند. بیماران دیابتی این روش می‌تواند روش مناسبی باشد.

بنابراین برای استفاده از این روش شرایط زیر باید وجود داشته باشند:

  1. مهارت جراح دندانپزشک.
  2.  لثه سالم و سالم بودن دندان‌های مجاور در بیمار.
  3. وجود تراکم استخوان کافی فک  و  نیازی به انجام پیوند استخوان نباشد.

ایمپلنت بدون درد و خونریزی ایمپلنت فرانسوی بایوتک

در چه مواردی نمی‌توان ایمپلنت بدون جراحی را استفاده کرد؟

لثه بیمار سالم نباشد.

تراکم استخوان کافی نست و نیاز به پیوند استخوان و پودر استخوان است.

مراجعه کنندگان دچار مشکلات سینوسی باشد.

مزیت و فواید این روش:

دوره زمانی کم‌تری دارد. و می‌توان در وقت صرفه جویی کرد.

در این روش بهبودی سریع‌تری دارد به دلیل عدم برش لثه.

درد و خون‌ریزی کم‌تری دارد.

نیازی به جراحی دوباره نیست.

ممکن است در این روش تحلیل استخوان کم‌تر رخ دهد.

بالافاصله روکش دندان گذاشته میشود.  افرادی که حساسیت بر زیبایی خود دارند، تمایل بیشتر به استفاده از ایمپلنت بدون خونریزی  دارند.

نحوه‌ انجام ایمپلنت بدون جراحی چگونه است؟

این روش معمولا در همان جلسه که دندان کشیده می‌شود. گذاشته میشود و همچنین روکش را نیز قرار می‌دهند. برای انجام ایمپلنت بدون جراحی، ابتدا دندان مورد نظر کشیده شده.  و سپس با پانچ کردن، یک سوراخ در لثه و فک ایجاد و پایه ایمپلنت در این حفره کاشته می‌‌شود.  و پس از آن، ایمپلنت بر روی پایه سوار می‌شود و نیازی به استفاده از بخیه نیست.

روش پانچی:

تکنیک پانچ بافت نرم یک جراحی کم تهاجمی است. که نسبت به روش‌های جراحی کاشت ایمپلنت معمولی آسیب و ضربه کمتری به بیمار وارد می‌کند. همچنین شامل بهبودی سریع و التهاب کمتری است. زیرا برای انجام این جراحی به برش‌های حداقلی نیاز است. ایمپلنتلوژیست در روش پانچ برای کاشتن پایه ایمپلنت، سوراخی درون لثه پانچ می‌کند. و به همین دلیل خونریزی بسیار کمی دارد. پس از اینکه ایمپلنت درون حفره قرار گرفت. مدت زمانی برای جوش خورد استخوان و پایه ایمپلنت باید سپری شود. البته این مدت زمان زیاد نیست.

با استفاده از لیزر:

ایمپلنت‌های دندانی یک انتخاب عالی برای جایگزینی دندان‌های از دست رفته هستند. و دندانپزشکان لیزر انتخاب هوشمندانه ای برای قرار دادن ایمپلنت هستند. لیزر درمانی مزایای بالینی زیادی در مقایسه با چاقوی جراحی و تیغه‌ها دارد. از جمله کنترل دقیق‌تر به پزشک و راحتی بیشتر برای بیمار. در این روش با استفاده از تصویر سه بعدی از  استخوان فک. اعصاب  و دندان‌ها. ایمپلنتلوژیست محل ایجاد سوراخ  را تشخیص داده. و با  لیزر این کار را انجام می‌دهد.

آیا شما نیز به دنبال روش بدون درد و خونریزی برای جایگزینی دندان از دست رفته خوب هستید.

معایب ایمپلنت بدون جراحی:

  1. استفاده از این روش تمام موارد به کار نمیرود.
  2. نیاز به سلامت دندان های کناری سلامت است.
  3. احتمال  صدمه رسیدن به دیواره استخوان فک وجود دارد.
  4. امکان پیوند استخوان  را  ندارد.

 

اشتراک گذاری :
دیدگاه خود را بنویسید