ایمپلنت دیجیتال چیست چه مراحل و مزایا و هزینه ایی دارد؟ - کیان طب اطلس

ایمپلنت دیجیتال چیست چه مراحل و مزایا و هزینه ایی دارد؟

راحت‌ترین روش ایمپلنت چست؟

ایمپلنت دیجیتال از جدیدترین روش‌های درمان ایمپلنت است. در این روش از به روز‌ترین و پیشرفته‌ترین فناوری دیجبتال در مراحل مختلف ایمپلنت استفاده می‌شود. به طورکلی با پیشرفت علم و پشرفته‌تر شدن تجهیزات درمان نیز راحت‌تر و سریع‌تر انجام می‌شود.

ایمپلنت دیجیتال به جای ایمپلنت معمولی

اسکنر داخل دهانی به جای قالب‌گیری با خمیر دندانپزشکی:

ممکن شما تجریه گذاشتن دندان با خمیر قالب‌گیری را داشته باشد. در این روش ممکن مجبور باشید برای مدتی دهان خود را باز نگه دارید و خمیر حجیم و سنگین رو در دهان خود تحمل کنید. علاوه بر حجم سنگین که ممکن است داشته باشه در بعضی افراد ممکن بوی زننده ای هم ایجاد کنه.  مزایا این روش:  مشکلات خمیر  و قالب‌گیری‌های قدیمی را ندارد. توسط اسکنر داخلی دهانی اسکن انجام میشود  و فایل اماده شده بالافاصله  به پروتز‌کار برای ساخت قطعات پروتز ارسال میشود.

عکس برداری دیجیتال:

در این روش احتیاج به قراردادن دوربین داخل دهان بیمار نیست. و از دوربین‌های دیجیتال استفاده میشود. اما این روش در همه شرایط قابل استقاده نیست. تکنولوژی دیگه دوربین داخل دهانی است. دارای یک لامپ است و عکس‌برداری راحت‌تر میشود. و میتوان تصویر با رزولوشن بالا از داخل دهان دید.

مدل سازی سه بعدی کامیپوتری:

برای عمل جراحی کاشت ایمپلنت میتوان از  روش دیجیتال بکار برد. در این روش به کمک مدل سه بعدی میتوان وضعیت دندان‌ها٬ عصب و محل کاشت ایمپلنت رو مشخص کرد. یک دید دقیق جراحی می‌دهد که به بافت‌ها و اعصاب اطراف آسیب وارد نشود. و جراحی با سرعت و دقت بالا انجام شود.

جراحی ایمپلنت دیچیتال مزایا معایب هزینه به ۱۴۰۳

 

کد کدکم چیست؟

به معنی طراحی و ساخت به کمک کامپیوتر هست.  کدکم مخفف computer-assisted design  computer-aided manufacturin است. به کمک کدکم به جای قالب‌گیری برای ساخت پروتز دندان میتوان استفاده کرد. استفاده از کدکم و قالب‌گیری دیجیتال ظرافت٬ دقت و سرعت و کارایی کاشت ایمپلنت رو بالا می‌برد.

تفاوت ایمپلنت معمولی و ایمپلنت دیجیتال: در دقت٬ سرعت بالای روش دیجیتال و میزان تهاجمی بودن کمتر آن و نتایج ظاهری بهتر و زمان بهبودی کم‌تر نام برد.

اشتراک گذاری :
دیدگاه خود را بنویسید