سن مناسب جراحی فک و صورت - کیان طب اطلس

سن مناسب جراحی فک و صورت

سن مناسب جراجی فک و صورت تمام مزایا و معایب و عوارض بعد از آن

جراحی فک که به عنوان جراحی ارتوگناتیک نیز شناخته می‌شود. بی‌نظمی‌های استخوان‌های فک را اصلاح می‌کند و فک‌ها و دندان‌ها را مجدداً مرتب می‌کند تا نحوه عملکرد آنها بهبود یابد. انجام این اصلاحات زیبایی صورت شما را نیز بهبود بخشد. اگر مشکلات فک دارید که تنها با ارتودنسی قابل حل نیست، این جراحی  ممکن است یک گزینه اصلاحی باشد. در بیشتر موارد، قبل از جراحی و در دوران نقاهت تا بهبودی نیاز به بریس‌هایی نیز روی دندان‌های خود دارید.

 

سن مناسب جراحی فک و صورت:

جراحی فک پس از توقف رشد مناسب است پس از دوران بلوغ. معمولاً در سنین ۱۴ تا ۱۶ سالگی برای خانم‌ها و سنین ۱۷ تا ۲۱ سالگی برای آقایان.  این جراحی نیز در سن بالا امکان‌ پذیر است. ولی دز عوارض٬ مراقبت‌ها و نتایج آن کمی تفاوت ایجاد می‌شود. در سنین کم‌تر از ۱۸ سالگی جراحی همراه با ارتودنسی انجام می‌گردد.

تاثیرات و مزایا جراحی فک چیست؟

گاز گرفتن و جویدن را آسان  و جویدن را به طور کلی بهبود می‌بخشید. مشکلات مربوط به بلع یا گفتار را برطرف می‌کند. آسایش و خرابی بیش از حد دندان‌ها را به حداقل می‌رساند. تصحیح عدم تعادل صحیح صورت (عدم تقارن)، مانند چانه‌های کوچک، آندربایت، اوربایت و کراس بایت. توانایی لب‌ها برای بسته شدن کامل و راحت را بهبود می‌بخشد. تسکین درد ناشی از اختلال مفصل گیجگاهی فکی (TMJ).  و سایر مشکلات فک
آسیب‌های صورت یا نقص‌های مادرزادی را ترمیم می‌کند.

خطرات ناشی از جراحی: 

جراحی فک به طور کلی زمانی ایمن است. که توسط یک جراح مجرب  فک و صورت و اغلب با همکاری یک متخصص ارتودنسی انجام شود. خطرات جراحی ممکن است شامل موارد: از دست دادن خون٬ عفونت
آسیب عصبی. شکستگی فک و بازگشت فک به موقعیت اولیه.  مشکلات مربوط به بایت فیت و درد مفاصل فک. وگاهی نیاز به جراحی مجددا. پس از جراحی، ممکن است این موارد را  تجربه کنید: درد و تورم. مشکلات مربوط به غذا خوردن که با مکمل‌های غذایی یا مشورت با متخصص تغذیه قابل رفع است. زمان کوتاهی برای تطبیق با ظاهر جدید صورت.

اشتراک گذاری :
دیدگاه خود را بنویسید