مراحل ایمپلنت فوری چیست؟ - کیان طب اطلس

مراحل ایمپلنت فوری چیست؟

ایمپلنت فوری چیست؟ مزایا و معایب آن

مراحل ایمپلنت فوری چیست؟ معرفی ایمپلنت‌های در دندانپزشکی نمادی از نقطه عطفی در عمل بالینی دندانپزشکی‌است. بارگذاری‌فوری‌(IL)ایمپلنت‌های دندانی اخیراً به‌دلیل چندین عامل از جمله کاهش زمان درمان و آسیب و همچنین مزایای زیبایی و روانی برای بیمار محبوبیت پیدا کرده است. یک پیش نیاز اساسی برای موفقیت ایمپلنت، پایداری اولیه زمان گذاشتن و بارگذاری پس از ایمپلنت قابل توجه است. هر ایمپلنتی هم قابلبت فوری قراردادن را ندارد.

گاهی به دلیل درگیری استخوان و ایمپلنت نیاز به تراکم استخوان کافی، ایمپلنت‌های ۳ تا ۶ ماهه توصیه شود. ثبات اولیه ضعیف از دلایل اصلی شکست ایمپلنت است. سایر علل مرتبط با شکست ایمپلنت شامل التهاب، از دست دادن استخوان و بارگذاری بیومکانیکی بیش از حد است. تشخیص زودهنگام مشکلات ضروری است و هر تلاشی باید انجام شود تا مشکل را درمان کنید. اگرچه ایجاد یک ثبات اولیه خوب تمرکز اصلی در طول کاشت ایمپلنت بوده است. عوامل متعدد دیگری نیز وجود دارند که ممکن است در ایجاد ماندگاری اولیه برای ایمپلنت نقش داشته باشند.

بنابراین، حفظ ثبات بافت‌های اطراف ایمپلنت بسیار مهم است. زیرا تحلیل استخوان با یا بدون قرار دادن ایمپلنت در حفره استخراج تازه صورت می‌گیرد. برای ایمپلنت‌هایی فوری، نقش ثبات ایمپلنت اولیه با استخوان بالغ و اطراف آن برای موفقیت طولانی‌مدت حیاتی به نظر می‌رسد. چنانچه فرد تراکم استخوان خوبی داشته باشد و  دارای لثه سالم و بیماری زمینه‌ای نداشته باشد. می‌تواند از ایمپلنت فوری استفاده کند در غیر این صورت از روش‌های دیگر برای جایگزینی دندان از دست رفته خود استفاده می‌شود.

روش قراردادن ایمپلنت فوری:

در قسمت فوق‌  ایمپلنت فوری چیست ذکرشد. مراحل ایمپلنت فوری چیست؟ در این قسمت کشیدن دندان وگذاشتن ایمپلنت فوری ذکر می‌شود. برای آگاهی از وضعیت دندان‌هاتصاویر سه بعدی و سی تی اسکن گرفته میشود. ۱-در این مرحله جراحی انجام شده و ریشه باقی مانده از دندان خارج گردیده. سپس ایمپلنت کاشته می‌شود. ۲-دندانپزشک، ایمپلنت را داخل استخوان گذاشته. اباتمنت را روی آن نصب و سپس روکش دندان را پس از غالب گیری قرار میدهد. ۳- یک پروتز موقت نصب می‌شود.‌‌ ۴-مرحله بعدی پروتز تهایی است. لازم به ذکر است پروتز نهایی ۱ الی ۲ هفته زمان میبرد.

مراحل ایمپلنت فوری بابوتک فرانسه

 

مراقبت‌های پس از اتمام درمان

ایمپلنت بر خلاف دندان از سپر دفاعی کمتری دارد. جهت  بهره مندی طولانی از آن، نکات بهداشتی و مراقبتی را در نظر داشته باشید. اگر بافت اطراف ایمپلنت دچار عفونت شود قطعا علایم درد و حساسیت بسیار کمتری نسبت به دندان طبیعی خواهد داشت. حتی تا زمان تخریب زیاد استخوان استخوان اطراف آن ممکن است متوجه  آن نشوید. نکته مهم اینکه در عرض کمتر از چند ماه یک ایمپلنت می‌تواند در اثر تخریب استخوان از دست برود. زمانی متوجه آن می‌شود که ایمپلنت را بایستی خارج نمودوبرای جبران آن درمان‌های طولانی وپرهزینه لازم خواهد بود.

 

در راستای حفظ و نگهداری ایمپلنت‌های خودچندنکته ویژه را یادآور می‌شویم:۱-مسواک و نخ دندان یا نخ سوپرفلاکس”مخصوص بریج‌ها”بصورت روزانه و دقیق. ۲-استفاده از‌ دهانشویه در صورت تجویز پزشک معالج. ۳-استفاده واترجت برای بریج‌ها و ایمپلنت‌های تمام فک. ۴-معاینات با فواصل منظم”سال اول هر ۶ ماه”و در طول سا‌ل‌های آتی بصورت سالانه. البته این فواصل زمانی با مشورت پزشک مشخص می‌گردد. ۵-در موارد پیچیده درمانی بایستی روش‌های خاص مراقبتی را رعایت نمایید. بطور مثال واترجت، سوپرفلاس، موادضدعفونی کننده زیر لثه ای و…

 

 

 

اشتراک گذاری :
دیدگاه خود را بنویسید