نحوه و مراحل جراحی ایمپلنت - کیان طب اطلس

نحوه و مراحل جراحی ایمپلنت

سخت ترین مرحله ایمپلنت و نحوه جراحی ایمپلنت فرانسه

نحوه و مراحل جراحی ایمپلنت و توضیحات ایمپلنت در این مقاله آورده شده است. ایمپلنت دندان یکی از بهترین انتخاب‌ها برای بازسازی زیبایی و عملکرد است. میزان موفقیت بالای این درمان‌ها به ملاحظاتی مانند انتخاب مورد، انتخاب سیستم ایمپلنت و روش‌های جراحی مربوط می‌شود. روش‌های جراحی یک مرحله‌ای یا دو مرحله‌ای از روش‌های معمول جراحی در درمان ایمپلنت دندان هستند. حداقل میزان تحلیل استخوان در اطراف فیکسچرها مهمترین معیار برای ارزیابی موفقیت درمان ایمپلنت است. این می‌تواند تحت تاثیر روش‌های مختلف جراحی قرار گیرد.

ایمپلنت دندان بهترین درمان برای جایگزینی دندان‌های از دست رفته هستند. کیفیت استخوان اطراف ایمپلنت بر شکل و کانتور بافت نرم و استئواینتگراسیون تأثیرمی‌گذارد. بنابراین، ارزیابی استخوان حاشیه ای اطراف فیکسچرها برای تعیین موفقیت ایمپلنت مهم است. Osseointegration به عنوان اتصال ساختاری و عملکردی مستقیم بین استخوان زنده و سطح ایمپلنت حامل بار تعریف می‌شود. بنابراین، به دلیل تماس مستقیم نباید بین ایمپلنت و استخوان حرکتی وجود داشته باشد.

یکی از اهداف اصلی کاشت ایمپلنت، حفظ بافت اطراف ایمپلنت در طولانی مدت در ناحیه دندان کشیده شده است.  پایداری آن برای نتیجه ایمپلنت دندانی بسیار مهم است. پایداری بافت ایمپلنت. از این رو، حفظ استخوان حاشیه‌ای تا حد امکان و انسداد استخوانی الزامی است. ایمپلنت های بایوتک با توجه به طراحی خاص کمترین آسیب به بافت و اعصاب وارد می‌کند.

نحوه و مراحل جراحی‌ ایمپلنت به روش یک مرحله‌ای و دو مرحله‌ای:

دو روش جراحی برای کاشت ایمپلنت توصیه می‌شود، روش‌های جراحی یک مرحله‌ای و دو مرحله‌ای. و انتخاب این روش بستگی به استحکام استخوان و لثه و نظر دندان پزشک است. مزیت جراحی یک مرحله‌ای شامل دوره درمان را کوتاه و زیبایی و عملکرد زودتر برای بیمار است. در این روش، ایمپلنت قرارداده شده یک میله تاجی به صورت یقه فلزی طراحی شده است. تا پس از جایگزینی فلپ موکوپریوستئال از طریق بافت نرم بیرون بزند. یعنی اباتمنت در زمان جراحی قرار می‌گیرد  پروتز را هم سریعا بر روی آن قرار می‌دهند.

روش دو مرحله‌ای: در این روش از نحوه و مراحل جراحی ایمپلنت، فیکسچر زیر سطح تاج استخوان و در زیر بافت نرم قرار می‌گیرد. اما به لثه این اجازه را میدهد که کامل بهبود یابد.  و روی ایمپلنت را بپوشاند بسیاری سپس، پس از قرار دادن اسکرو یا پیچ پوشش، فلپ بسته می‌شود. این روش جراحی ایمپلنت از نظر دندان پزشکان چون استجکام بیشتری دارد و فرصت ترمیم ایجاد مبشود. نظر دندان پزشکان از استحکام بیشتری برخوردار است زیرا استخوان فرصت ترمیم دارد.

 

 

اشتراک گذاری :
دیدگاه خود را بنویسید