ایمپلنت دندان و ویژگی آن چیست؟ - کیان طب اطلس

ایمپلنت دندان و ویژگی آن چیست؟

ایمپلنت خوب و ویژگی های یک ایمپلنت خوب چیست؟ ایمپلنت بایوتک داری ثبات اولبه

دندان‌ها به دلایل مختلف از دست می‌روند. این می‌تواند باعث ناراحتی و از دست رفتن زیبایی شود. امروزه روش‌های متعددی وجود دارد که این مشکل را حل می‌کنند. ماندگارترین و با کیفیت‌ترین روش ایمپلنت‌های دندانی است و اغلب مردم این روش را ترجیح می‌دهند. در ادامه به ایمپلنت دندان و ویژگی آن چیست؟ ایمپلنت دندان خوب چه کمکی در بیدندانی میکند؟ میپردازیم.

شاید این سوال برای خیلی‌ها پیش بیایید که ایمپلنت دندان و ویژگی آن چیست؟ ایمپلنت دندان یک جراحی است که داخل استخوان فک قرارداده می‌شود. ابتدا ناحیه بیدندانی در بافت لثه برش داده می‌شود. با توجه به ارتفاع و قطر ایمپلنت با دریل یک سوراخ ایجاد می‌کنند. و اکنون فیکسچر که پایه ایمپلنت است. و از جنس تیتانیوم هست. تیتانیوم ایجادحساست نمی‌کند و پیوند پس زده نمی‌شود.

 

 

فیکسچر را با ابزار مخصوص داخل استخوان فک قرار می‌دهند. فیکسچر‌ها را از تیتانیوم می‌سازند. زیرا سمیت ایجاد نمی‌کتد. سپس پیچ را بسته و لثه را بخیه می‌زنند. حدود ۳الی ۶ ماه بعد برای درگیری با استخوان و پیوند استخوان زمان نیاز است. در شرایطی می‌توان از ایمپلنت فوری که یک روزه است استفاده کرد. بعد از قراردادن فیکسچر برای روکش و تاج  از دهان غالب گیری می‌شود.

 

 

ویژگی ایمپلنت دندان خوب:

گاهی به دلیل عدم انتخاب درست ایمپلنت و رعایت مراقبت‌های لازم ممکن ایمپلنت پس زده شود. و ممکن نیاز به خارج کردن آن شود. ابتداد نیاز است به یک مرکز ایمپبنت خوب مراجعه کنید. ایمپلنت در دهان و جای دندان از دست رفته گذاشته میشود. پس باید از کیفیت خوبی برخوردار باشد. ایمپلنتی را انتخاب کنید که موجب از دست رفتن و تعویض مجدد نشود.

از جمله ۱- ویژگی‌های سطح آن است که به عروق و اعصاب آسیب زده نزند. ۲- میزان جذب رطوبت آن. ۳- و از نظر سایز که باید کامل باشد. ار موارد موثر دیگر: ۱-دندان پزشک منتخب. ۲-کلینیک که مراجعه میکنید. ۳- نوع برند ایمپلبنتی که به کار میبرند. ۴-نظرات دیگر مراجعه کنندگان. ۵- ایمپلنت دارای FAD باشد. ایمپلنت‌های فرانسوی بایوتک تمام موارد ذکر شده را دارد. و نبجه قابل پیش بینی را فراهم می‌کند.

به طور خلاصه، برای تکمیل و برنامه ریزی مراحل متعدد درگیر در فرآیند ایمپلنت دندان، باید چندین ماه طول بکشد.  نتیجه یک دندان جایگزین دائمی است. بهترین راه  ایده از مدت زمان انجام این پروسه این است که با دندانپزشک خود صحبت کنید. پس از اتمام معاینه جامع، دندانپزشک شما را برای جراحی برنامه ریزی می‌کند. ایمپلنت بایوتک دوام و ماندگاری طولانی را به ارمغان می‌آورد.

 

 

 

اشتراک گذاری :
دیدگاه خود را بنویسید