مراحل ساخت روکش دندان - کیان طب اطلس

مراحل ساخت روکش دندان

مراحل ساخت روکش دندان چقدر طول میکشد؟ بهترین روکش چیست

مراحل ساخت روکش دندان چقدر طول می‌کشد؟ زمانی که برای ساخت روکش و قالبگیری در لابراتوار صرف می‌شود برسی می‌شود. زمانی که برای روکش دندان نیاز است حدود ۱۰ الی ۱۴ روز است. این زمان ممکن است با توجه به عوامل متعدد کمتر یا بیشتر شود. به طور کلی کم‌تر از یک هفته زمان نیاز است. بعضی از کلینیک‌ها بسته به شلوغی و مراجعه کننده‌ها امکان دارد بیشتر شود.

پس از مراجعه بیمار به کلینیک و انجام معاینات لازم٬ قالبگیری انجام شده و به لابراتوار فرستاده می‌شود. در این مدت دندان پزشک یک روکش موقت در دندان تراش خورده قرار می‌دهد. پس از آماده شدن روکش نهایی که حدودا یک الی دو هفته زمان لازم دارد در دهان نصب می‌گردد. روکش‌ها انواع مختلفی دارند که در ادامه برسی می‌شود.

روکش ایمپلنت مناسب چیست ؟ مراحل روکش گذاری

مراحل ساخت روکش دندان در لابراتوار چقدر طول می‌کشد؟

ابتدا در لابراتوارقالبریزی می‌شود. فک شبیه سازی میگردد. و سپس زیر لثه یا دیچ برداشته می‌شود. در این مرحله دو نوع روکش استفاده می‌شود: PFM( روکش‌های فلزی ) و PFZ(روکش تمام سرامیکی). روکش با توجه به شرایط و قیمت روکش مناسب استفاده می‌گردد. و بعد وارد مرحله پودرگذاری می‌شود. و پس از تایید تهایی دندانپزشکی پرداخت نهایی انجام می‌گیردد.

بهترین روکش دندان کدام اند:

دو نوع اصلی روکش در صنعت دندانپزشکی موجود است که به رزین چینی و کامپوزیت معروف هستند. هر دوی این مواد در طیف وسیعی از زیر انواع روکش‌ها مانند E-max، زیرکونیا، لومینیر و روکش‌های رزینی استفاده می‌شوند. انتخاب روکش به بودجه، سطح راحتی، وضعیت دندانی و غیره بستگی دارد. ما سعی خواهیم کرد با اطلاعات دقیق در مورد انواع مختلف روکش برای لبخند شما، این روند را آسانتر کنیم.

بهترین روکش دندان از جنس طلا است. که استحکام زیادی دارد ولی از قیمت بالایی برخوردار است. از معایب روکش طلا قیمت آن است که همه افراد توانایی استفاده از آن را ندارند.  ازجمله روکش‌های دیگر روکش سرامیکی یا پرسلن و یا روکش چینی هم میگویند. روکش فلزی و روکش لمینت از انواع دیگر روکش‌ها هستند. با توجه به شرایط بیمار از این روکش‌ها با جنس‌های متفاوت به استفاده می‌شود.

 

 

 

اشتراک گذاری :
دیدگاه خود را بنویسید