جراحی سینوس لیفت( هزینه و مزایا) - کیان طب اطلس

جراحی سینوس لیفت( هزینه و مزایا)

فیلم جراحی سینوس لیفت بسته

 آمادگی برای کاشت ایمپلنت‌های دندانی

در بعضی از موارد لازم است تا پیش از ایمپلنت آمادگی‌های لازم برای جراحی ایمپلنت فراهم شود. لیفت سینوس برای کاشت ایمپلنت فک بالا زمانی است که تراکم استخوان کافی نیست.  کلید موفقیت ایمپلنت، کمیت و کیفیت استخوانی است که قرار است ایمپلنت در آن قرار گیرد. فک فوقانی  از سخت‌ترین قسمت‌ها برای کاشت  ایمپلنت‌های دندانی است. به دلیل کمیت و کیفیت استخوان ناکافی و نزدیکی به سینوس است. اگر به دلایلی مانند بیماری پریودنتال یا از دست دادن دندان در آن ناحیه استخوان از دست داده اید. ممکن است استخوان کافی برای کاشت ایمپلنت نداشته باشید.

سینوس لیفت چیست؟

سینوس لیفت یک روش جراحی رایج برای ایجاد استخوان کافی در زیر سینوس فک بالا برای کاشت ایمپلنت دندان است. سینوس‌های فک بالا فضاهای پر از هوا هستند. که در کنار بینی، بالای دندان‌های پرمولر و مولر بالایی و زیر چشم قرار دارند. یک غشا نازک استخوان داخل سینوس‌ها را میپوشاند. لیف سینوس قبل یا همزمان با کاشت ایمپلنت انجام میشود. سینوس لیفت به دو روش بسته و باز انجام میگردد.

روش لیفت سینوس چگونه می‌تواند کمک کند؟

بسیاری از افرادی که دندان‌های عقبی فک بالایی خود را از دست داده اند. استخوان کافی برای کاشت را ایمپلنت ندارند. جراحی لیفت سینوس در زیر سینوس  استخوان کافی برای قرار دادن ایمپلنت‌های دندانی در  فک بالا را  فراهم می‌کند. استخوان بین فک و سینوس‌ها اضافه می‌شود. بازه زمانی این روش تا ترمیم دندان از ۶ تا ۱۲ ماه متغیر است، اما می‌تواند طولانی‌تر هم باشد.

مراحل جراحی سینوس لیفت

هزینه جراحی لیفت سینوس چقدر است؟

هزینه این جراحی بسته به عوامل مختلف متفاوت است. جراح شما باتوجه به نوع جراحی تعیین میکند هزینه سینوس لیفت چقدر خواهد بود. همچنین نوع مواد مورد استفاده در تعیین قیمت موثر است. البته هر چه عمل ساده‌تر باشد از قیمت آن کمتر خواهد شد. اگر خطرات جراحی بیشتر باشد هزینه بیشتر دارد. به این معنا که شرایط شما در میزان قیمت تاثیر دارد.

خطرات و عوارض سینوس لیفت:

این عمل جراحی مانند جراحی‌های دیگر خطرات و عوارض خود را ممکن است دارا باشد. یکی از عوارض آن که قابل ترمیم هست پارگی غشا سینوس می‌توان اشاره کرد. اگر پارگی سینوس بزرگ و عمیق باشد. نیاز به ترمیم آن است و بعد از ترمیم شدن ادامه جراحی انجام می‌شود. باید مراقب باشید تا پارگی و جابه جایی صورت نگیرد. از دیگر عوارض به عفونت آن می‌توان اشاره نمود.

در چه شرایطتی نمی‌توان ایمپلنت و سینوس لیفت را با هم انجام داد:

ابتدا باید گفت که در مرحله اول  به شرایط فرد و سپس نظر دندانپزشک بستگی دارد. در ادامه اگر دچار عفونت شدید باشید. یا باتوجه به اسکن و معاینات ممکن ثبات کافی برای ایمپلنت فوری را دارا نباشید. بسته به اندازه که پیوند قرار است انجام شود.  لیفت سینوس و کاشت ایمپلنت را شاید است بتوان همزمان انجام داد. شرایط هر کسی متفاوت هست و جراح یا ایمپلنتلوژیست  باید در این زمینه نظر نهایی را بدهد.

چه کسانی باید عمل سینوس لیفت را پیش از ایمپلنت انجام دهند:

اگر سینوس شما خیلی بالا باشد و به فک بالا خیلی نزدیک باشد. اگر فضای کافی برای ایمپلنت نباشد لیفت سینوس انجام می‌شود. همچنین به دلیل کمبود استخوان در فک بالا دندانزشکان از عمل سینوس لیفت استفاده میکنند. از دلایلی  کمبود استخوان شامل: ۱- نقص مادرزادی. ۲-بیماری‌های لثه. ۳-بیماری‌های پریودنتال. ۴-سرطان. ۵-با افزایش سن نیز استخوان فک ممکن است دچار تحلیل گردد.

 

 

 

اشتراک گذاری :
دیدگاه خود را بنویسید