عدم بی حسی دندان‌ها چیست؟ - کیان طب اطلس

عدم بی حسی دندان‌ها چیست؟

دلایل عدم بی‌حسی دندان‌ها

عصب دندان‌ها حساسیت بالایی دارند. در صورت عدم بی حسی  کامل علاوه بر ایجاد درد شدید گاهی موجب ترس مراجعه کننده نیز می‌شود. و از مراجعه به دندانپزشکی خودکاری کنند. بی حس کردن دندان‌ها یک عمل تخصصی است. اگر با مهارت کافی انجام نشود بی حسی به صورت کامل انجام نمی‌گردد. گاهی شرایط جانبی هم در عدم بی حسی تاثیر دارد. در این مقاله دلایل عدم بی‌حسی دندان‌ها برسی می‌شود.

 

دلایل بی حس نشدن دندان‌ها

تزریق سریع:

بعضی مواقع با توجه به شرایط و ناحیه‌ی دندان تزریق بی‌حسی باید آهسته صورت گیرد. همچنین تزریق باید در مکان صحیح باشد. یعنی نزدیک‌ترین نقطه به محلی که قرار است جراحی شود. زیرا بی حس کننده‌ها مکان خاصی را تحت پوشش قرار می‌دهد. گاهی به دلیل حرکات لب‌ها و عدم دسترسی به دندان‌ها انتهایی ممکن مکان تزریق صحیح نباشد. در این صورت دندان‌ها بی حس نمیشوند.

أعصاب فعال

اگر دندان تان بی‌حس نمی‌شود، و هنگامی که دندان درد قابل توجهی ایجاد می‌کند. اعصاب با فعالیت بالا و گیرنده درد زیاد می‌تواند از دلایل عدم بی حسی دندان‌ها باشد. اعصاب می‌توانند  بیش از حد فعال باشد. اگر بیش از حد فعال باشد، برای بی‌حس کردن آن به بیش از حد معمولی بی حسی نیاز دارد. اعصاب همچنین ممکن است گیرنده‌های درد بیشتری ایجاد کنند. که در این صورت هم  به بی حسی موضعی بیشتری نیز نیاز دارد.

 

 

ویتامین سی و تغییرات ph:

یکی از اولین عواملی که می‌تواند از بی حس شدن  با بی حسی دندان جلوگیری کند، ویتامین C است. هنگامی که ویتامین C مصرف می‌کنید، می‌تواند بر تعادل pH بدن شما تأثیر بگذارد. تغییر در تعادل pH در واقع می‌تواند با داروهای بی حس کننده دندان مقابله کند. در صورت امکان، از مصرف مکمل‌های ویتامین C یا نوشیدن  آب پرتقال قبل از قرار دندانپزشکی خودداری کنید. از طرف دیگر، اگر می‌خواهید اثرات بی‌حس‌کننده بی‌حس کننده دندان را از بین ببرید. بعد از قرار دندانپزشکی  ویتامین C مصرف کنید.

اشتراک گذاری :
دیدگاه خود را بنویسید