اباتمنت‌ چیست و انواع آن - کیان طب اطلس

اباتمنت‌ چیست و انواع آن

انواع اباتمنت فرانسوی و کاربرد

قصد داریم در این مقاله شما را با اباتمت‌های دندان٬ ویژگی‌ها و کاربر‌هایش آشنا کنیم. اینکه اباتمنت‌ چیست و انواع آن. ایمپلنت دندان یکی از تحولات در زمینه دندانپزشکی است. که رایج‌ترین و محبوب‌ترین روش برای دندان از دست رفته شماست. به دلیل دوام و کیفیت و بین مردم محبوبیت زیادی دارد. و به علاوه اینکه از نظر ظاهری کاملا شبیه دندان‌های طبیعی است.

اباتمنت‌ چیست و انواع آن؟ اباتمنت یک ماده پیوند دهنده ریز است. که در طول ایمپلنت های دندانی برای اتصال تاج، قابل مشاهده ترین ناحیه جایگزینی دندان، به ایمپلنت بیمار که یک پیچ تیتانیومی کوچک است که با جراحی در استخوان فک قرار می گیرد، استفاده میشود.

اباتمنت پس از اینکه ایمپلنت کاملاً در استخوان فک مشتری قرار گرفت. و از قبل زمان لازم برای بهبودی و ترکیب شدن با استخوان را داشت. به بالای ایمپلنت مذکور متصل می‌شود. فرآیندی که به عنوان یکپارچگی استخوانی شناخته می‌شود. روکشی که به طور خاص برای انعکاس ظاهر دندان‌های مجاور طراحی شده است، توسط تکیه‌گاهی که از بافت لثه بیرون زده است، حمایت می‌شود.

اباتمنت‌های پیچ شونده:

در پروتز‌هایی که روی اباتمنت قرار میگیرد. قسمتی است یا سوراخی است  پیج است که که باعث اتصال اباتمنت به روکش میگردد.

 

ایاتمنت‌های سیمان شونده:

در این نوع سطح اباتمنت صاف هست و اباتمنت با چسباندن به تنه اصلی محکم میشود. در دو قطر مینی و رگولار در دو طرح بندی HEX و NON HEX موجود است. قطر مینی که به رنگ طلایی است. سطح اباتمت بایوتک با ابکاری که دارد کار را برای دندانپزشکان راحتر میکند. کانکشن taper با مورس ۱۰ درجه این سیستم اتصال اباتمنت را ثابت نموده است. برای باز و بستن این ایاتمنت میتوان از آچار‌های مخصوص بایوتک استفاده نمود. جدول اباتمنت‌های مستفیم بایوتک

 

Ball Aboutment:

قابل استفاده در انواع پروسه‌های پروتز اوردنچر‌ها در دو سایز مینی و رگولار است. سایز مینی در رنگ طلایی و سایز‌های دیگه از نظر تنوع سایزی کامل هستند و همراه با سطحی که کاملا صیقلی و  آینه ایی گردیده.

 

Locator Aboutment:

این اباتمنت یکی از بادوام‌ترین اباتمنت‌های موجود است. توانایی تحمل انواع فشار و نیرو‌های وارد بر خود را سقف ۲۰ نیوتون را دارد.

 

اشتراک گذاری :
دیدگاه خود را بنویسید