ایمپلنت برای چه کسانی مناسب است؟ - کیان طب اطلس

ایمپلنت برای چه کسانی مناسب است؟

ایمپلنت برای چه کسانی مناسب است؟

در این مقاله ایمپلنت برای چه کسانی مناسب است؟ برسی خواهد شد. و عدم درمان بی دندانی در دراز مدت ایجاد مشکلات جدی‌تر خواهد کرد. از جمله کوچک شدن استخوان فک و عقب رفتن لثه‌ها. و آسیب به دندان‌های مجاور و افزایش خطر ابتلا به بیماری لثه میشود. ایمپلنت‌های دندانی از تیتانیوم (یا گاهی اوقات سرامیک) هستند. و به عنوان یک دندان مصنوعی عمل می‌کنند.

ایمپلنت دندان مفهوم دندانپزشکی دندان یا پروتز انسان است. اکثر بزرگسالان واجد شرایط کاشت ایمپلنت دندان هستند. مهم است که بافت استخوانی بیمار به طور کامل رشد کرده باشد. بنابراین، ما معمولا برای افراد زیر ۱۸ سال از ایمپلنت استفاده نمی‌کنیم. برای اینکه ایمپلنت‌ها به طور موثر عمل کنند، بیماران بزرگسال ما باید از سلامت عمومی خوبی برخوردار باشند. و لثه‌های سالمی داشته باشند.

با این حال، برخی از عواملی که ممکن است دندانپزشک را از ارائه ایمپلنت باز دارد. این است که: استفاده طولانی مدت سیگار. رادیوتراپی در ناحیه فک خود انجام داده است. دیابت دارد که به خوبی کنترل نشده است. از بیماری لثه رنج می‌برد. هر مورد متفاوت است و اگر دندانپزشک شما ایمپلنت را برای شما مناسب نمی‌داند.  می‌تواند گزینه جایگزین و مناسب‌تری را به شما توصیه کند.

چگونه باید برای درمان آماده شوم؟

برای ایمپلنت‌های دندانی یک دندانپزشک قابل اعتماد قبل از توافق برای درمان، یک جلسه مشاوره کامل را انجام می‌دهد. این جلسه به شما این امکان را می‌دهد. که در مورد وضعیت سلامت فعلی خود صحبت کنید. و هر موضوعی را که ممکن است شما را از انجام درمان ایمپلنت دندان معاف کند، مطرح کنید. ما می‌خواهیم روشی را انتخاب کنیم که بیشترین سود را برای شما داشته باشد. و تمام تصمیمات  با در نظر گرفتن این اصل اتخاذ می‌شود.

در ایمپلنت‌های دندانی در آینده، ما از فناوری مدرن برای اطمینان از موثرترین و کارآمدترین روش‌ها استفاده می‌کنیم. ما می‌توانیم اشعه ایکس و اسکن سه بعدی دندان‌های شما را بگیریم. تا دقیقا بدانیم با چه چیزی کار می‌کنیم. اعمال این نوع اقدامات به این معنی است که از شروع درمان برای بیماری که دارای شرایط بهداشتی قبلی است. که بر اثربخشی روش تأثیر می‌گذارد، اجتناب می‌کنیم.

خطرات ایمپلنت دندان:

بروز عفونت در ایمپلنت.

آسیب به رگ‌ها و اعصاب و بافت‌های اطراف.

بروز مشکل در سینوس.

آیا ایمپلنت دارای محدودیت سنی است؟

محدودیت سنی برای ایمپلنت دندان وجود ندارد. مگر اینکه تراکم استخوان فک کافی نباشد. در صورت بروز مشکلات لثه و دندان‌ها و عدم رعایت بهداشت معمولا در افراد زیر ۱۸ سال.  به دلیل عدم تراکم استخوان قرار داده نمی‌شود. سن مراجعه کننده عامل تعیین کننده در موفقیت نیست. بلکه میزان تراکم استخوا فک در این شرایط مهم است. اکثر ایمپلنت دندانی موفقیت آمیز هستند.

 

 

 

اشتراک گذاری :
دیدگاه خود را بنویسید