نگهداری تورک رنچ سیستم بایوتک دنتال - کیان طب اطلس

نگهداری تورک رنچ سیستم بایوتک دنتال

نگهداری تورک رنچ و کیت جراحی بایوتک

در این مقاله نگهداری تورک در سیستم بایوتک دنتال فرانسه لاین kontact برسی می‌شود. تورک رنچ وسیله ایی است برای استفاده طولانی مدت بنابر این عمر خاصی برای آن مطرح نیست. ولی برای استفاده از این وسیله رعایت نکاتی از روز اول  برای کسانی که مسئولیت شستشو و تمیز کردن تورک رنج را دارند الزامی است.

تورک رنچ بایوتک از نوع عقربه ای یا dial است. و برای راحتی استفاده کننده در انتهای آن توسط مهره شماره ۱  قابلیت چپ یا راستگرد را دارد. برای بستن پیچ یا باز کردن آن نیازی به جدا کردن تورک رنچ از fixture drive نیست. به این ترتیب سرعت عمل میشود. و نگرانی از جدا شدن fixture driver  از ایمپلنت و رها شدن آن در فضای دهان بیمار وجود نخواهد داشت.

شفت فولادی با شماره2 باید برای عملکرد چپ وراست شدن

 

 

مرحله روغنکاری تورک رنچ

 

 

با توجه به شکل فوق شفت فولادی ۲ برای عملکرد چپ و راست باید همیشه تمیز و روغن کاری شود.

تورک رنچ بایوتک

در ادامه برای نگهداری تورک در سیستم بایوتک دنتال برای این منظوردرجریان شستشو وسایل داخل کیت جراحی ویا هر بار پس ازاستفاده این وسیله باید قطعه شماره۳باز شود. و شفت خارج گردد و با یک پارچه یا گاز تمیز شود. به نحوی که هیچ گونه جسم خارجی بروی شفت نبینید.

بایوتک دنتال فرانسه تورک رنچ

 

سپس با ابزاری شبیه بطری شور که در تصویر ب میبینید. داخل فضای خالی لوله ای شکل ۴ کاملا تمیز شود. و پس از این شفت و فضای خالی با آب بخوبی بشورید. و سپس با پارچه  و یا ترجیحا هوا خشک یونیت دندانپزشکی خشک کنید. تا به این شکل نه آب و نه بقایای رشته‌های پارچه و امثال آن نماند.

 

 

رچت بایوتک

 

پس از اطمینان از خشک شدن این قطعات با روغن مورد استفاده برای روغنکاری سرتوربین و انگل روغنکاری شود. و پس از چند ثانیه روغن اضافی را از روی شفت توسط یک پارچه مناسب بدون پرز پاک کنید. فقط کافیست بدنه شفت دارای سطح چرب کنید. ولی روغنی در روی آن دیده نشود.

 

 

باید توجه داشت که در صورتی که روغن بماند ممکن از باعث بروز عفونت در دهان و اطراف ایمپلنت شود. سپس میتوان آن را در اتوکلاو قرار داد.

 

 

 

اشتراک گذاری :
دیدگاه خود را بنویسید