علت لق شدن دندان و کاشت ایمپلنت دندانی - کیان طب اطلس

علت لق شدن دندان و کاشت ایمپلنت دندانی

علل لقی دندان و درمان آن جایگزینی دندان از دست رفته با کاشت ایمپلنت دندانی

در بدن انسان برخی از نشانه‌ها خبر از علايم جدی‌تری را در بدن می‌دهند. لق شدن دندان‌ها از نشانه‌های هشدار دهنده دهان است. در واقع لق شدن دايمی را می‌توان یک وضعیت قرمز دانست. بسیاری از بیماری‌های دهان و دندان وجود دارد که باعث لق شدن دندان‌ها می‌شود. در این مقال به طور کامل درباره لق شدن دندان دايمی و علل آن و راه درمان لقی دندان‌ها که یکی ‌از آن راه‌ها کاشت ایمپلنت دندانی است. برسی میگردد.

از دلایل لقی دندان‌ها در بزرگسالان:

لقی دندان با توجه به شرایط زندگی هر فرد دلایل متفاوتی دارد. مشکلات و بیماری‌های لثه از دیلایل آن است.  از جمله بیماری‌هایی مانند: التهاب لثه و  بافت‌های اطراف دندان٬ آبسه لثه و هر عامل دیگری که باعث تضعیف لثه گردد. می‌تواند از دلایل لق شدن دندان می‌شود. و دیگر می‌توان به از وجود باکتری‌های دهانی زیاد که موجب التهاب در لثه می‌شود. اگر آن را درمان نکنید در دراز مدت شاهد از دست رفتن استخوان فک‌ خواهی شد.

دندان قروچه: ساییده شدن دندان‌ها و ایجاد فسردگی در فک است. که یک عمل غیر اردای است. و اغلب در خواب اتفاق می‌افتد. و باعث لقی دندان می‌شود. برای درمان‌ آن باید با دندانپزشک و پزشک متخصص مراجعه تمود. معمولا در این شرایط محافظ‌های دندان برای حل این مشکل پیشنهاد می‌شود. که هنگام خواب استفاده شود.  و از دندان قروچه جلوگیر میکند.از دیگر دلایل عفونت ویروسی است. که ایجاد پلاک دندانی پ تجمع مایع میان بافتی و الهاب میگردد. می توان با کاشت ایمپلنت دندانی این مشکلات را حل نمود. ار دلایل دبگر ۱- مسواک زبر ۲- افزایش سن ۳- دخانیات.

لق شدن دندان چه حسی دارد؟
دندان های لق فاقد حمایت ساختاری هستند و در حال جدا شدن از استخوان و لثه هستند. ممکن است متوجه شوید که یک دندان هنگام مسواک زدن، نخ دندان کشیدن یا غذا خوردن احساس “رفتن” و تکان خوردن می کند. علاوه بر شلی، ممکن است لثه های خونی، لثه های متورم و تحلیل لثه را نیز تجربه کنید.

درمان لقی دندان:

اگر دندانی به دلیل آسیب لق شده باشد، احتمالاً سفت نمی شود. بسته به شدت و نوع آسیب دندان، دندانپزشک شما ممکن است آن را برداشته و با ایمپلنت یا بریج دندان جایگزین کند.اگر دندانی در دوران بارداری لق شود، پس از پایان بارداری سفت می شود. با این وجود، اگر دندانی در دوران بارداری شما وز خورده است، برای تأیید علت، ایده خوبی است که به دندانپزشک خود مراجعه کنید.اگر دندانی به دلیل پوکی استخوان لق شده باشد، شما چند گزینه درمانی دارید. پیوند استخوان و لثه بازسازی کننده می تواند به بازسازی استخوان و بافت اطراف دندان کمک کند. پس از بازسازی، ایمپلنت های دندانی را می توان برای تقویت و ترمیم لبخند شما نصب کرد.

 

اشتراک گذاری :
دیدگاه خود را بنویسید