بهترین زمان گذاشتن ایمپلنت - کیان طب اطلس

بهترین زمان گذاشتن ایمپلنت

بهترین زمان گذاشتن ایمپلنت

محبوب‌ترین و بهترین روش جایگزینی دندان از دست رفته ایمپلنت است. که از تحلیل لثه نیز جلوگیری میکند. (تا از پوسیدن دندان‌های مجاور نیز جلوگیری میکند). مهم ترین عامل در کاشت ایمپلنت بهترین زمان برای بهترین زمان گذاشتن ایمپلنت است. که به عوامل زیادی از جمله سلامت عمومی بدن٬ بهداشت دهان و تشخیص دندانپزشک است. در ادامه برسی خواهیم کرد چه عواملی تعیین زمان مناسب برای کاشت ایمپلنت مؤثر هستند؟

آیا ایمپلنت دندان درد دارد؟

اگر نگران درد ایمپلنت هستید باید گفت قبل از قراردادن ایمپلنت از بی‌حسی قوی استفاده میشود. اما پس از اتمام جراحی ممکن کمی احساس درد بکنید. که پزشک برای بعد از جراحی مسکن‌ تجویز خواهد کرد. به طور کلی در حین جراحی ایمپلمت چون از بی‌حسی موضعی استفاده میشود دردی احساس نمیشود.  معمولا در جراحی ایمپلنت از بیهوشی استفاده نمیشود.

 

بهترین زمان ایمپلنت را چطور تشخیص دهیم؟

تراکم٬ ارتفاع و پهنای استخوان فک

نحوه کشیدن دندان

عفونت لثه

دفعات جراحی

سن افراد

محل قرار

سلامت عمومی دندان

میزان تاثیر عفونت لثه در بهترین زمان ایمپلنت دندان:

در زمان عفونت لثه کاشت ایمپلنت ریسک زیادی دارد.  امکان دارد ایمپلنت موفقیت آمیز نباشد. لذا بر اساس تشخیص دندانپزشک بهتر است به تعویق بیفتد.

تاثیر دفعات جراحی: معمولا پس از کشیدن دندان جراح  ایمپلنت رو قرار می‌دهد. زیرا جراحی به یک جلسه خلاصه می‌شود.

تاثیر سن در جراحی: لازم است استخوان فک به طور کامل رشد کند. اگر دندانی در حال رشد باشد ممکن است با دندان‌های دیگر اختلاف سطح پیدا کند. و از لحاظ زیبایی نامطلوب میگردد.

 

 

اشتراک گذاری :
دیدگاه خود را بنویسید