پلت فرم سوییچینگ چیست؟ - کیان طب اطلس

پلت فرم سوییچینگ چیست؟

پلت فرم سوییچینگ استفاده از اباتمت نازک تر نسبت به قطر ایمپلنت

پلت فرم سوییچینگ که به عنوان جابجایی پلتفرم نیز شناخته می‌شود. زمانی است که از اباتمنتی استفاده می‌شود که قطر آن کمتر از پلت فرم ایمپلنت باشد. تعویض پلت فرم می‌تواند به جلوگیری از از دست دادن استخوان  کمک کند. که برای موفقیت و ثبات طولانی مدت ایمپلنت ضروری است. همچنین می‌تواند حجم بافت نرم اطراف پلت فرم ایمپلنت را افزایش دهد. و به بهبود نتیجه نهایی زیبایی کمک کند.

نحوه عملکرد سوئیچینگ پلت فرم:

عوامل متعددی می‌توانند هم از دست دادن استخوان و هم بر سلامت بافت نرم اطراف ایمپلنت تأثیر بگذارند. مطالعه‌ی در رابطه با تعویض پلت فرم توسط Lazzara و همکاران، ۲۰۰۶ انجام شد. در نتیجه   زمانی که ایمپلنت با قطر منطبق همیشه در دسترس نیست٬ به جای آن از قطعات باریک‌تر استفاده ‌می‌شود. این مطالعه  این فرضیه را مطرح کرد که چرا وقتی از اباتمنت‌های کوچک‌تر در مکان‌های بزرگ‌تر ایمپلنت استفاده می‌شود. بازسازی استخوان کمتر اتفاق می‌افتد. در ادامه  این موارد را برسی می‌کنیم و به مزایا آن می‌پردازیم.

این تئوری اساساً بر اساس عرض بیولوژیکی است. (فاصله بیولوژیکی مورد نیاز بین اپیتلیوم اتصالی و استخوان کرستال که حدود ۲ میلی متر است). یک جزء مزیال (قسمتی که به خط وسط صورت نزدیکتراست) در عرض بیولوژیکی را تغییر می‌دهد. تا استخوان حاشیه ای در سطح بالایی باقی بماند. همچنین شامل این ایده است که هر نفوذ التهابی از استخوان کرستال دور می‌شود.

 

مزایای ثابت شده پلت فرم سوییچینگ روی ایمپلنت‌های دندانی:

که پلت فرم سوییچینگ راهی برای بهبود حفظ استخوان کرستال برای پایداری بیشتر ایمپلنت است. مزایای دیگر شامل بهبود زیبایی است. زیرا حفظ استخوان کرستال همچنین برای بافت نرم اطراف مفید است. تعداد زیادی کار اخیر در دسترس است که این فواید مثبت را مشخص می‌کند. از مزایا آن بهبودی در حفظ استخوان اطراف ایمپلنت و نتایج زیبایی رضایت بخش را است.

 

اشتراک گذاری :
دیدگاه خود را بنویسید