چگونگی مراحل جراحی ایمپلنت فرانسوی؟ - کیان طب اطلس

چگونگی مراحل جراحی ایمپلنت فرانسوی؟

مراحل جراحی ایمپلنت

ایمپلنت دندان بهترین درمان برای جایگزینی دندان از دست رفته است. در جراحی ایمپلنت‌های از پایه تیتانیوم استفاده می‌شود. سازگاری بالایی با بدن دارد. به طور خلاصه فیکسچر داخل استخوان فک قرار می‌گیرد. و سپس اباتمنت و در مرحله آخر روکش دندان گذاشته می‌شود. ایمپلنت بیشترین شباهت را با به دندان طبیعی دارد. در این مقاله مراحل جراحی ایمپلنت برسی می‌شود.

 

مرحله مشاوره و انتخاب ایمپلنت دندان:

انتخاب برند ایمپلنت اولین قدم در ایمپلنت گذاری است. که در جلسات مشاوره با توجه به شرایط٬ طرح درمان و هزینه ایمپلنت و  زمان درمان مشخص می‌شود. مدت زمان ایمپلنت بستگی به شرایط و تراکم استخوان دارد. مدت زمان جراحی ایمپلنت نیز ۲۰ الی ۱۲۰ دقیقه متغییر است. در مواردی می‌توان از ایمپلنت‌های فوری یا یک روزه استفاده کرد. دندانپزشک باید کاملا از وضعیت دندان شما آگاه باشد.موارد منع ایمپلنت

ویدیو مراحل جراحی ایمپلنت دندان:

video-output-E04EB3C9-822F-4E9F-B637-DDADD2F0CD05

عکس ایمپلنت دندان

مرحله اول گرفتن عکس با اشعه x است. این عکس تمام ساختار دندان که برای جراحی نیاز است مشخص می‌کند. جراحی ایمپلنت دندان معمولاً یک جراحی سرپایی است که به صورت مرحله‌ای انجام می‌شود. و زمان بهبودی بین دو عمل وجود دارد. فرآیند کاشت ایمپلنت دندان شامل مراحل مختلفی است که در زیر نامبرده شده است.

۱-برداشتن دندان آسیب دیده. ۲-آماده سازی استخوان فک (پیوند). ۳-در صورت نیاز کاشت ایمپلنت دندان. ۴-رشد و بهبود استخوان. ۵-قرار دادن فیکسچر. ۶-قالب‌گیری. ۷- قرار دادن اباتمنت. قرار دادن دندان مصنوعی. کل فرآیند ممکن است از ابتدا تا انتها چندین ماه طول بکشد. بیشتر آن زمان به درمان و انتظار برای رشد استخوان جدید در فک شما اختصاص دارد. بسته به شرایط شما، روش خاص انجام شده یا مواد مورد استفاده. گاهی اوقات می‌توان مراحل خاصی را با هم ترکیب کرد.

پیوند استخوان:

اگر استخوان فک شما به اندازه کافی ضخیم نیست یا خیلی نرم است. ممکن است قبل از انجام جراحی ایمپلنت دندان نیاز به پیوند استخوان داشته باشید. این به این دلیل است که عمل جویدن قدرتمند دهان شما فشار زیادی بر استخوان شما وارد می‌کند. و اگر نتواند از ایمپلنت پشتیبانی کند، جراحی احتمالا با شکست مواجه می‌شود. پیوند استخوان می‌تواند پایه محکم‌تری برای ایمپلنت ایجاد کند.

چندین ماده پیوند استخوان وجود دارد که می‌توان از آنها برای بازسازی استخوان فک استفاده کرد. گزینه‌ها ممکن است شامل یک پیوند استخوان طبیعی، مانند یک مکان دیگر در بدن شما. یا مواد جایگزین استخوان یا پودر استخوان باشد که می‌تواند ساختارهای حمایتی را برای رشد استخوان جدید فراهم کند. وضعیت استخوان فک تعیین می‌کند که چگونه ادامه دهید.

در طول جراحی برای قرار دادن ایمپلنت دندان، جراح دهان شما برشی ایجاد می‌کند. تا لثه شما باز شود و استخوان نمایان شود. سوراخ‌هایی در استخوان که در آن فیکسچر فلزی ایمپلنت دندان قرار می‌گیرد ایجاد می‌شود. از آنجایی که فیکسچر به عنوان ریشه دندان عمل می‌کند، در عمق استخوان میگذارند. در صورت نیاز می‌توان نوعی پروتز جزئی و موقت را برای ظاهر قرار داد. شما می‌توانید این دندان مصنوعی را برای تمیز کردن و هنگام خواب بردارید.

هنگامی که پست فلزی ایمپلنت در استخوان فک شما قرار می‌گیرد. استئواینتگراسیون (oss-ee-oh-in-tuh-GRAY-shun) شروع میشود. در طی این فرآیند، استخوان فک رشد کرده و با سطح ایمپلنت دندانی یکی می‌شود. این فرآیند، که می‌تواند چندین ماه طول بکشد، به ایجاد یک پایه محکم برای دندان مصنوعی جدید شما کمک می‌کند. درست همانطور که ریشه‌ها برای دندان‌های طبیعی شما انجام می‌دهند.

قراردادن اباتمنت:

جراح لثه را برش میزند. اباتمت را می‌گذارد سپس بافت لثه را بخیه می‌زند. اباتمنت از خط لثه عبور می‌کند. و قابل مشاهده است. و تا زمانی که دندانپزشک شما پروتز دندان را کامل نکند، همینطور خواهد بود. می‌توان از پروتز موقت استفاده نمود. و در مرحله آخر روکش دايمی گذاشه می‌شود. دندان مصنوعی با ظاهر واقعی دندان شما. تاج دندان را نمی‌توان تا زمانی که استخوان فک شما به اندازه کافی قوی باشد برای استفاده از دندان جدید قرار داد. شما و متخصص دندانپزشکی خود می توانید دندان های مصنوعی متحرک، ثابت یا ترکیبی از هر دو را انتخاب کنید.

روش و مراحل جراحی با سیستم بایوتک فرانسه ایمپلنت فرانسوی

 

 

 

اشتراک گذاری :
دیدگاه خود را بنویسید